More than insurance - Transformation dilemmas

The transformation dilemmas in an "old" industry and beyond...

A biztosítás egy jó dolog
...csak néha elfelejtjük jól csinálni...

 

_95130925_fullsizedexport_100916_123.jpg

Lassan húsz éve dolgozom a biztosítási szakmában, az elején együtt jártam az ügyfelekhez kollégákkal, segítettem őket biztosítást kötni. Szerintem a biztosítás egy nagyon jó dolog, csak nem mindig csináltuk eddig jól.

Jó az a rendszer ha mondjuk a barátainkkal összeállnuk százan, fejenként összedobnuk tíz-tízezer forintot, aztán az egyikünk családját kár éri, bajba kerül, és kell neki gyorsan az az egymillió forint, és van miből odaadni neki? Ugye, hogy jó? Szerintem ez egy nagyon jó dolog. Igazából erről szól a biztosítás, csak manapság nem biztos, hogy ez látszik.

Mit látunk most?

Néhol elkezdtük túlbonyolítani, túlmisztifikálni, túlszabályozni, az egyébként egyszerű rendszert, és így pont a lényeg veszhet el: mi azért vagyunk, hogy a bajba jutott embereken segítsünk. Sőt, nem is a biztosító segít, hanem azok az ügyfelek, akik „összedobják” a pénzt, ők éppen annak segítenek, aki bajban van. Nem mi, hanem ők hozták haza a Green Travel Törökországban ragadt 734 utasát. Mi csak megszerveztük, hogy ez megtörténhessen. Az elmúlt évben több ezer autósnak segítettünk, akiknek totálkáros lett a járművük; sokan nem tudnának 3–5 milliót összedobni, de van a portfóliónkban százezer család, amely segít az éppen bajban lévő pár ezernek.

Évek óta azon gondolkodom, hogyan lehetne ezt a rendszert jobbá tenni, újra vonzóvá tenni a biztosítási szakmát, hogy  egy karácsonyi családi beszélgetésnél mindenki büszke lehessen arra, hogy egy biztosítónál dolgozik. Most sajnos nem feltétlen az :( Ezért is döntöttünk úgy, hogy a honlapon, napi szinten frissítjük, hogy ebben az évben hány embernek segítettünk, hány forintot fizettünk ki károkra, milyen az ügyfél-elégedettség. Ezt a szakmát csak transzparensen, tisztán lehet jól csinálni. Hiszek abban, hogy ezek a lépések nemcsak az Uniqa, hanem a teljes biztosítási szektor megítélését javítják.

A biztosítási szektorban az üzletkötők jelentős része az 50+ életkorba tartozik, s többnyire ezt a generációt is szólítja meg. Érdekes volt látni azt az elemzést, hogy még az online aggregátor site-ok sem tudják feltétlen megszólítani a fiatalokat, mert ezek az oldalak nekik túl bonyolultak, nem akarnak 40–50 percet tölteni azzal, hogy kiderüljön, mennyi a kötelezőbiztosítás díja. 40 vagy 42 ezer nem mindegy? Nekik úgy tűnik igen mindegy.

Más az igényük: hogy egyszerűen, gyorsan, megbízhatóan, transzparensen, adott esetben jutalékmentesen meg lehessen kötni a biztosításokat, majd ő elintézi magának. Minden generációnak megvannak a saját igényei. Az idősebb szívesen átbeszéli személyesen a lehetőségeit, személyes tanácsadójával. A 40 körüliek inkább ár-érték arányban döntenek, őket az alkuszok nagyon jól kiszolgálják. A fiatal ügyfélkörre, 18-25 korosztályra még nincs meg a végleges válaszunk mint szakma. Az online csatornáinkon az átlag ügyfélkör 20–25 év közötti, közel 20 ezer fiatalt tudunk megszólítani, s a számuk egyre nő.  Aki egyszer megtapasztalta, hogy mobilra optimalizált honlapon, a síelésre utazva, a határnál percek alatt meg tudta kötni a biztosítását, az később sem gondolkodik, hogy hol kösse meg.

Megfelelő helyre vissza kell hozni a szakma rangját, ez a legfontosabb küldetésünk, és ez elérhető. Annak vagyok a híve, hogy csináljuk, mutassuk meg, hogyan működik jól a biztosítás. Általában úgy változtak meg a dolgok a világban, hogy valakik odaálltak, és csinálták és jó lett, így lesz most itt is :). A jó hír az, hogy csak rajtunk múlik, illetve már rajtunk nem múlik mert mi már csináljuk...

A bejegyzés trackback címe:

https://insurance20.blog.hu/api/trackback/id/tr313059308

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

More than insurance - Transformation dilemmas

We are in the middle of the insurance industry transformation. We have already learned a lot what is working, what is not. It is all about people and strategic calls! Here I will share our management success and challenges…

süti beállítások módosítása